Thursday, January 29, 2009

Tambahan Tips Sorok Duit Di Dalam Dompet

Sebelum ini saya ada berikan tips bagaimana sorok duit di dalam dompet dapat mengawal perbelanjaan kita.

Tengah hari tadi saya ada bercerita tentang tips tersebut. Kawan saya ni sudah veteran dan berpengalaman. Dia memang akui cara demikian amat berkesan berdasarkan pengalamannya sendiri.

Katanya kita akan berhadapan dengan situasi apabila kita kehabisan duit di tangan dan seperti biasa kita akan ke ATM. Pernah berlaku pada masa sebegitu, bila kita nak keluarkan duit, ATM pula kehabisan wang - Out of Service. Bayangkan betapa kesalnya kita, apatah lagi pada masa itu kita sangat-sangat memerlukan wang.

Kalau lah pada masa itu ada kawan baik bersama kita, sudah tentu kita akan meminjam duitnya. Tapi apa nak buat kawan pula tak bersama kita.

Situasi beginilah baru kita teringat nak semak celah-celah dompet kita kalau-kalau ada sekeping dua wang kertas yang kita sorokkan. Cuba bayangkan betapa gembiranya kita bila didapati wang yang kita harap-harapkan benar-benar ada di celah dompet kita.

Itulah saudara-saudari bergunanya tips sorok duit di celah dompet dapat membantu kita pada saat-saat kita amat memerlukan.

No comments: